En dagens dag

Hand i hand med mitt skrivande finns förstås också ett läsande. Det är där det hela har börjat. Jag och böcker har haft ett väldigt speciellt förhållande sedan jag var liten. Under nätter då jag inte kunnat sova har jag läst. Jag har lärt mig mycket från böcker genom åren och jag älskar fortfarande att läsa. Det blir inte så mycket läst utöver kurslitteratur just nu tyvärr men jag samlar på mig nya böcker ändå. För att ha ett lager så fort jag får tid över. Gick totalt bananas på adlibris förra veckan eftersom de hade startat bokrea och det resulterade i att jag idag, vid hemkomst, hade ett paket med 6 böcker som väntade. Ett alldeles underbart paket med flera timmars glädje. Billigt var det också, ynka 282 kr. Väldigt förmånligt för studentkassan!

En underlig grej som hände på vägen hem idag. Jag passerade en bil som på släpet hade något som såg ut som en gynekologstol. Genast uppstod tusen funderingar om detta. Vart kom den ifrån? Vart skulle den ta vägen? Kan man köpa en begagnad gynekologstol och använda hemma? Vem skulle vilja göra det??! Det hela var väldigt underligt men det hjälpte mig att hålla energin uppe i säkert en halvtimme.

En annan rolig nyhet var att de på radio berättade att idag firas ostbågens dag. Sambon min älskar ostbågar så jag skickade ett sms och berättade denna otroliga nyhet för honom. Har inte hört något från honom men jag hoppas att han fått mumsa i sig några stycken idag. Jag har skickat ner flera påsar sen han åkte och han är väldigt sparsam med dem för att de ska räcka så länge som möjligt.



Idag är även dagen då vi officiellt går över halvtidsgränsen. Nerförsbacke gänget!

Kommentarer
Postat av: T



Hahah vad roligt det där med ostbågar, a l l a verkar älska ostbågar! Jag får också skicka ner paket med ostbågar, vilket påminner mig om att jag måste skicka ner igen.



Och vad roligt med böcker! Jag älskar också böcker och kan bli lite väl besatt ibland.

Ha en fin dag, utförsbacken är det bästa

2012-03-06 @ 10:42:44
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0