Fredagen den trettonde till trots

Det här med att leva singelliv utan att vara intresserad av någon annan har öppnat mina ögon litegrann för hur mycket spontaniteter som händer dagligen i mitt liv som jag annars missar pga att jag försöker a. spendera så mycket tid med sambon som möjligt när han väl är hemma och b. har ett enormt behov av att vara ensam och sitta för mig själv i ett hörn och planera eller bara tänka på saker i allmänhet.

De senaste veckorna har jag upplevt många roliga stunder med vänner som blivit mig väldigt kära här i trakten och det har varit fantastiskt! Ikväll körde vi lugnt tentafirande med pizza och champagne efter denna såkallade "hell-week" vi nyss avslutat. Det kommer bli mindre av den varan under leave men det är något de har full förståelse för och jag kommer med största sannolikhet att sakna dem eftersom vi i princip gör allt tillsammans utom att sova just nu.

Det där med att spendera så mycket tid med sambon som möjligt när han väl är hemma kommer alltså inte att förändras, vilket jag tycker är VÄLDIGT bra! Jag längtar väldigt mycket efter fredagsmys varje dag under hans hemmavistelse och det här med att kunna prata om saker på riktigt är något jag saknar. Vi har en såndär allt-flyter-på-och-vi-mår-bra-period nu och det är väldigt skönt att leaven inte är så långt bort. Det där med mitt enorma behov av att vara ensam har jag inte känt av så mycket den här vändan än. Det är möjligt att jag tar igen det när mina vänner somnat och jag är vaken till kl 4 på morgonen och tittar på värdelösa program på tv och bläddrar mig igenom alla bloggar jag kan hitta för att hitta något intressant att läsa om. Det där behovet kanske har minskat och blivit ersatt av ett behov att omge mig med fantastiska människor som får mig att känna mig värdefull och bra och som ställer precis lagom många frågor utan att skapa en hel diskussion kring sambons varande och icke-varande i öknen. Det är ju trots allt mig de umgås med så de fokuserar på mig istället, vilket gör det mycket lättare för mig att fokusera på mig och mitt och inte ständigt flyta iväg i tankarna till det där landet i söder där barnen inte har skor på fötterna på vintern och nästan varenda människa är illiterat.

Med andra ord, det finns positiva saker med den här missionen också, det är inte bara tråkigt och ledsamt och hemskt hela tiden. Och det är väl väldigt skönt? Dessutom tror jag att tentan gick riktigt bra idag, det är också något att vara tacksam och glad över!

Kommentarer
Postat av: T

Ditt inlägg gav mig energi! För det är som du skriver, det finns bra saker med den här missionen också (även om jag inte sett dem de senaste dagarna utan levt i en post-kärleksbubbla depression) och det är viktigt att fokusera på dem!

Kul att tentan gick bra!

2012-01-14 @ 14:09:52
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0