Det handlar om att se livet från den andra sidan

Såhär mitt i tentaperioden, mitt i natten, börjar jag fundera på det här med olika perspektiv på livet. Den här stora konflikten som dykt upp har inte löst sig än. Det var ordentligt jobbigt tidigare idag och jag kände mig otroligt nere pga allt som tynger. Det blev för mycket på en gång och jag föll isär. Sådär som man gör. Efter en stund kändes det lättare och jag började andas normalt igen. Har haft svårt med koncentrationen hela dagen men efter att ha sett reklam för Sofia's Änglar och tittat på nyheterna (som bara rapporterar om död och förstörelse jämt och ständigt) så kände jag att den här konflikten inte har med något att göra. Den är inte viktig överhuvudtaget och jag skiter ärligt talat i den från och med nu. Det allra viktigaste är att jag, sambon, familjen och våra vänner mår bra och att vi har varandra.

Jag är så otroligt glad att jag har mina vänner som inte bara stöttar när det är jobbigt utan peppar i alla andra sammanhang och får mig att må bra trots alla omständigheter kring mitt och sambons liv det senaste året. Vissa perioder får man verkligen lära sig att uppskatta simpla saker. De där som man missar när man har fullt upp med att rusa genom livet varje dag. De där som verkligen betyder något. Perspektiv på livet. Det är något alla borde uppleva.



life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away

Kommentarer
Postat av: T

Perspektiv är det bästa. Och man får det verkligen i den här situationen. Jag tycker också alltid att de kommer nattetid, när man minst anar det.

Du är grymt som kan ta fokuset från konfilkten och lägga din energi där det behövs- på dig, din relation och de omkring dig!

Kram!

2012-01-13 @ 12:40:17
URL: http://dennadagenettliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0