Anhörigträff

Ja idag var det alltså anhörigträff i Karlsborg och det var väldigt intressant. Jag har varit på anhörigträffar tidigare men inte upplevt dem lika givande som idag. Det är klart att det är mycket information som inte rör mig eller sambon men det är ändå roligt att få en överblick över missionen och de olika delarna. Det fanns både negativt och positivt som togs upp idag trots att det mesta negativa togs upp av anhöriga som på olika sätt var oroliga eller arga över beslut som tagits (eller inte tagits). Jag vet inte om jag tycker att det är riktigt rätt forum att ta upp vissa frågor i men samtidigt, vart ska man annars göra det? Tyckte iallafall att killarna som svarade på frågorna var väldigt professionella och tog alla frågor på allvar och såg till att de flesta fick ett svar de var nöjda med.

Det allra bästa med dagen var alla bilder vi fick se, de hade gjort ett litet bildspel (eller litet, det var ganska långt) med bilder från olika delar av missionen, från resan dit, till campen, till hur de agerar bland folket och rena naturbilder. Jag hade kunnat sitta i timmar och bara titta på bilderna och det är nog inte något mina kompisar hade förstått riktigt, men mina gräsänkevänner vet precis vad jag pratar om och det känns skönt!

Efter ett riktigt bra samtal med sambon är jag nu redo att tackla allt vad resterande tid till leave har att slänga min väg (jinxar satan nu..) och ikväll ska jag ha roligt med en nyfunnen vän. Ha en bra lördagskväll allihop!

Kommentarer
Postat av: A

Ja, visst var det bra igår. Och alla bilder, inte blir jag mätt på "det lilla". Att se samma vyer som maken ser dagligdags det hjälper på något vis att skapa gemenskap (låter kanske konstigt)

Det är ett fascinerande land dessutom, och lite skrämmande.

Ha en riktigt bra januari-söndag!

Kram A

2012-01-15 @ 12:22:33
Postat av: H

Jag missade tyvärr dagen här i Stockholm :-( Men jag ser framemot leaven som tack och lov förmodligen går vägen om inte alltför många timmar.

Ha en härligt helg

KRAM

2012-01-15 @ 21:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0