Fortsatt sjuk och nya uttryck som förvirrar

Sitter (läs, halvligger) i soffan, vilket jag nu gjort i 3½ dygn och ömsom facebookar/bloggar/smsar/läser nyheter, ömsom sover. Tvn står på med dravel bara för att det ska finnas ljud i bakgrunden. Idag var en vän till mig iväg på apoteket och införskaffade stark receptbelagd medicin så nu ska hostan nedkämpas med kraft! Japp, jag har blivit samboarbetsskadad =)

Väntar nu på att kvällsöppet ska börja, det ska handla om det nya fenomenet "hen" ikväll. Jag för min del tycker att det är lite väl extremt att inte ens berätta för sina egna barn vad de har för kön. Det finns ju fortfarande biologiska skillnader. Det kommer vi inte ifrån. Jag är absolut för att uppfostra barn till att behandla alla med samma respekt och se alla som lika värda men det finns fortfarande ett kvinnligt och ett manligt kön, att påstå något annat är bara löjligt. Det känns bara väldigt förvirrande. Jag var tvungen att byta kanal en stund, för efter nyheterna kommer sporten och jag kan bara inte med att titta på det. Ibland känner jag mig som den enda människan i världen som inte bryr sig om sport överhuvudtaget. Det enda jag tittar på är VM eller OS i ishockey.

Det händer inte så mycket spännande saker när man är sjuk så det är svårt att berätta något som är intressant. Jag tycker mest synd om mig själv och känner mig ganska ensam. Men som tur är trillar det in fantastiska kommentarer på bloggen som både stärker och uppmuntrar, tack för det!

Kommentarer
Postat av: Fru Gus

Först önskar jag ett snart tillfrisknande! Kan hända solen kan hjälpa dig till det. Eller några praliner...

Sedan vill jag sälla mig till skaran/dig av de som inte tittar på sport. Fast tillägger att det är ett måste då maken är hemma, annars ses vi aldrig ;-) Jag får träningsvärk efter fem minuter med Sportspegeln (eller vad det nu heter)

Krya på dig!

2012-02-21 @ 15:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0