Julen har inte byggt bo i mitt hjärta iår.

Jag har inga julkänslor alls iår. Jag har inte sett ett enda avsnitt av julkalendern, inte ätit risgrynsgröt eller pyntat. Jag har byggt ett pepparkakshus, men inte från grunden och vi la ner projektet när glasyren var mer på mig och på golvet än på huset.

Jag har inte hunnit insupa julen och allt som jag brukar älska med den. Det finns ingen tid. Det finns inte heller någon snö och det stör mina julkänslor också tror jag. Jag älskar snö, fullkomligt avgudar snö och iår testar den mitt tålamod. Sen ska jag inte spendera en enda dag av julhelgen i vår lägenhet heller, så det kan ha något med saken att göra att jag inte riktigt haft energi till att pynta.

Det finns en bra sak med att inte ens hinna tänka på julpynt och nejlikor i apelsiner. Jag hinner inte tänka på så mycket annat heller. Jag hinner inte vara orolig eller ledsen och sakna sådär fruktansvärt mycket som jag nog egentligen gör. Det är en underlig känsla. Jag hinner inte vara mig själv.

Men jag är färdig med tentan så ikväll tänker jag ta det lite lugnt och titta på en film, kanske en film om julen så någon slags känsla kryper in i mig och bygger bo. Det är trots att julafton på lördag och det känns fullständigt overkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0