Ingen smärta får gå för djupt

Igår hade jag en jobbig dag. Eller rättare sagt, en jobbig morgon. Insåg att jag var tvungen att hantera problemen som uppstått i vår lägenhet alldeles ensam och kände mig väldigt liten på jorden. Men stark som jag är så bestämde jag mig för att bara ta tag i saken och göra det och det gick ganska bra. Allt är inte löst än, men det känns lite bättre iallafall. På kvällen belönades jag med ett telefonsamtal från sambon som tyckte att jag varit duktig och dessutom en härlig lång promenad med en kär vän. Det är så man vänder på en dag! Jag mådde riktigt bra när jag gick och la mig och dagen idag har fungerat precis som den borde.

Det är meningen att jag ska packa, ska ju spendera julen med familjen på annan ort och vara borta lite mer än en vecka. Hittills har jag lagt fram en massa grejer men inte fått ner något i en väska än. Det lööööser sig. Istället började jag titta på en film och någonstans i slutet blev jag lite melankolisk.

How do you pick up the threads of an old life? How do you go on?
When in you heart, you begin to understand, there is no going back.
There are some things that time cannot mend, some hurts that go too deep.
That have taken hold.

Jag önskar innerligt att det inte är det här vi har att vänta oss i slutändan. Jag tror på styrkan inom oss.

Kommentarer
Postat av: T

Heja dig som fixade allt som ska fixas på egen hand! Det är skitjobbigt eftersom man kan vara van att dela på bördan men när man tar tag i det och börjar fixa det så brukar en bra känsla infinna sig.



Och ja...allt löser sig;)

Kramar!

2011-12-21 @ 17:40:56
URL: http://dennadagettliv.blogg.se/
Postat av: H

Du kan! Du är stark! Du är duktig!

Tar en dag i taget, som blir två sen tre och tillslut en vecka. Så fortsätter vi så..

Och en dag, sen... då känns den här perioden kort...



Styrke Kramar

2011-12-21 @ 20:47:37
Postat av: S

Åh vad jag längtar efter den där dagen när den här perioden känns kort! Den dagen kommer jag uppskatta väldigt mycket!



Kramar tillbaka S

2011-12-22 @ 01:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0