En riktig pina men samtidigt så trevligt så

Våran hemtelefon har varit kaputt de senaste månaderna och vi har inte direkt brytt oss eftersom vi har varsin mobil och ingen ringer ju hem till någon längre. Men på allmän begäran från diverse mormödrar har vi nu installerat om telefonen så de kan höra av sig när sambon är borta och prata en stund med mig och visa sitt stöd. Jag tycker det är väldigt härligt att de är så engagerade, den äldre generationen!

Sambon tycker också om att ringa på hemtelefonen när han är borta för då vet han säkert att jag är hemma och kan prata. Självklart ringer han på mobilen om han inte får tag i mig hemma men det gör liksom hela processen att telefonen ringer lite mer mysig. Nyss ringde det på hemtelefonen och jag flög upp ur soffan och förväntade mig en mormor eller en älskad sambo i andra änden, men vad får jag istället? Jo, en tjej som i princip lät som om hon tagit uppåttjack som ville sälja rakblad till mig, egentligen till sambon men eftersom jag svarade och han inte var hemma så fick jag erbjudandet istället. Inte alls lika trevligt! Nu har jag alltså insett varför vi tyckte att det var så skönt när telefonen inte fungerade, för då kunde man klicka bort ett samtal på mobilen som kom från ett suspekt växeltelefonistockholmsområdetnummer.. Det går inte nu.

I övrigt har jag spenderat  en 8-16 dag i skolan idag och det har stundtals varit väldigt trevligt. Jag är grymt tacksam för att mina vänner är så fruktansvärt bra och hela tiden får mig att skratta. Jag tror att bara idag har jag nog förlängt mitt liv med minst två månader och det känns väldigt bra! 

Kommentarer
Postat av: S

hej! jag hittade precis till din blogg (efter en sån där ensam natt och sökande efter andra som kan definiera min känsla på ensamheten). jag har min pojkvän i fs22 också, och ifall du har lust att utbyta lite tankar och sånt så får du gärna skicka ett mejl till mig. Kram!

2011-12-13 @ 02:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0