Insikter är bra grejer

Jag har en ny idé. Jag får konstant nya idéer, det är lite av min grej. Sambon tycker att jag är en drömmare, han tycker att det är mysigt. Jag kan tycka att det är på gränsen till schizofrent ibland, jag ändrar åsikt hela tiden och kommer på massa nytt som jag vill göra med mitt liv. Det är kanske en bra egenskap, att aldrig sluta drömma. Men det orsakar en massa problem också eftersom det känns som om jag är överallt hela tiden och inte riktigt vet vart jag är på väg.

Jag behöver en trygg punkt som kan plocka ner mig på jorden ibland när idéerna blir lite väl vildflugna och nu har jag insett att jag behöver hitta den trygga punkten inom mig själv för att klara av det här. Min annars så trygga punkt, käraste sambon, kommer ju vara långt borta och på grund av andra omständigheter i familjen så finns inte riktigt energin från någon annan att agera trygg punkt åt mig. Jag ska alltså under kommande två månader försöka hitta den där trygga punkten inom mig själv. Det kommer inte bli lätt, särskilt inte som det just nu är mina tankar på framtiden, den där avlägsna framtiden efter missionen som fyller min hjärna med idéer, istället för den kurslitteratur jag borde läsa. Men den här insikten känns viktig, jag ska jobba hårt på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0