Välkommen Lucia med ljus i ditt hår

Först och främst vill jag säga att jag är jätteglad för den respons jag redan fått på mina inlägg, ibland känns det meningslöst att skriva eftersom det känns som om ingen i hela världen känner likadant. Nu visar det sig att det är flera stycken som känner precis som jag och det gör det hela lite lättare att leva med. Så tack!

Lucia är riktigt mysigt! Jag älskar december och alla planer inför jul, det är min årstid!

Jag och sambon har firat en jul tillsammans och då var vi utomlands vilket inte riktigt räknas, så jag känner inte panik inför det här med att fira jul ensam med familjen. Jag kommer tänka på honom men det kommer inte bli extra jobbigt, vilket känns skönt. Men att det här med lucia skulle bli känslosamt hade jag ingen aning om. Jag och några vänner var och tittade på luciafirande i kyrkan idag och alla barnen var så fina! De sjöng så vackert att tårarna sakta rann ner för mina kinder och jag rös i hela kroppen.

Sambon ringde när vi var på väg hem och berättade att de minsann också fått luciafirande imorse med sång, glögg och pepparkakor. De har dessutom fått flytta från sitt tält nu så han verkade riktigt nöjd med tillvaron. Det känns skönt att han mår bra, jag mår bättre när jag vet att de har det bra och allting verkar fungera som det ska hittills. Han verkar också må lite bättre över att jag sysselsätter mig och har roliga saker att berätta varje gång han ringer. Jag njuter lite av att ha fullt upp just nu men älskar det faktum att vi änsålänge har kunnat ha så bra kontakt och att vi alltid lyckats prata när han har haft tid att ringa.

Det här med planering inför att skicka små presenter och skriva brev håller mig också vid gott mod. Det känns roligt att överraska med små grejer hemifrån som jag vet att han uppskattar.

Nu ropar sängen på mig, godnatt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0