Nu börjas det snart.

Nu är det två dagar kvar. Egentligen är det en kväll och en dag. Jag känner mig inte så stressad som jag trodde, jag går inte runt med en klump i magen och tycker livet är skit. Jag är inte irriterad för att sambon sitter och spelar tvspel med en killkompis istället för att spendera tid med mig.

Istället sitter jag och planerar. Gör upp små listor över vad som ska hinnas med under tiden han är borta. Massor med grejer som ska fixas och donas när jag har ALL tid för mig själv och kan göra vad jag vill, när jag vill. Skolan är prioriterad under våren. Endast en C-uppsats ifrån examen ger man ju inte upp direkt. Jag ska även uppfylla några egna drömmar under tiden han är borta. Se till att lägga till lite närliggande länder på min lista och bli vän med löpbandet på gymmet. Jag ska möblera om och rensa ur garderoben och kanske lära mig att spela gitarr. Jag vill läsa massor med böcker och se mängder med chickflicks utan suckar och stön från sambon som inte är ett dugg intresserad. Jag ska fika med mina vänner och umgås med min familj. Jag ska leva singelliv ett tag, fast utan att vara ett dugg intresserad av någon annan. Jag ska vara intresserad av mig själv. Dedikera SEX hela månader till mig själv. Det kommer bli jobbigt ibland, jag vet att saknaden kommer slå till. Men fokuserar jag främst på att jag ska må bra och ha roligt och utvecklas under tiden tror jag att vi båda kommer må bättre och ha roligare till sommaren när vi får vara vi igen.

Ikväll ska vi gå på bio och imorgon ska vi ägna åt att mysa och ta det lugnt hela dagen. Jag känner ingen ångest än. Det är väldigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0