Försiktig måste man vara

Nu är det tomt.

Han lovade att inte försöka utföra några hjältedåd och vara lite försiktig ibland så att han kommer hem hel igen. Det lät väldigt bra i mina öron men jag kommer sakna honom något enormt ändå. Har funderat en del över det där med att vara försiktig och kommit underfund med att jag redan tänkt att jag måste vara det också. Inte för att jag inte är det annars, man kan ju ibland bli lite suicidal på vägarna men jag brukar komma igenom det rätt bra. Jag vill inte för allt i världen att något ska hända mig medan han är borta, och jag vet inte ens om det är för min egen skull. Det känns mest som att jag vill bädda in mig i ett stort kuddfort och vänta där tills han kommer tillbaka och kan hitta mig oskadd. Har redan börjat drömma mardrömmar där jag dör på varierande sätt och det känns som något som har en tendens att trappas upp i takt med oron.

Har åtminstone satt mig ner och äntligen blivit klar med den där uppgiften jag fick som skulle lämnas in idag, sista-minuten personligheten här ja. Så nu borde jag väl sova antar jag eftersom det inte blev mycket av den varan inatt. Har för övrigt inte brutit ihop än och är ganska stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0