Inte som alla andra dagar

Idag är det måndag. Generellt sett brukar inte måndagar vara något särskilt. Måndagar är oftast inte kantade av lycka eller ens glädje. Det brukar vara lite ångest över måndagar.

Idag är inte en sån måndag. Den här måndagen är nämligen den 28 maj. Vilket innebär att det är den här veckan som avslutas med att min sambo kommer hem. Om ynka 4 dagar är vi i Karlsborg och uppmärksammar avslutet på den här resan. Det känns väldigt stort för mig! De som inte tycker att våra soldater ska få någon ceremoni och medaljer längre eftersom det här numera är en del av deras jobb? De kan dra dit pepparn växer tycker jag. För på fredag kommer jag stå med huvudet högt och ta emot min soldat. Jag vill att han ska kunna känna lika mycket stolthet över det han har gjort som jag gör, trots att det tidvis har varit riktigt kämpigt för oss båda två. Från början ville jag inte vara såhär lyrisk, för jag vet hur det sticker i ögonen på de som precis börjat kämpa. Det gjorde det iallafall på mig. Men jag kan faktiskt inte hjälpa att känna att nu, den här veckan, tar det slut! Det känns fullständigt overkligt.

Sen är det ju såklart ett plus i kanten att jag är färdig med min c-uppsats, vilket innebär att jag har en lång härlig sommar som arbetslös att se fram emot. Åh jisses vad jag ska njuta!

Kommentarer
Postat av: sparv

Snart stannar tåget och vi får kliva av!! :D

2012-05-31 @ 14:09:29
URL: http://uppdragafghanistan.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0