Att växa i en uppgift

Den senaste veckan har jag varit på två anställningsintervjuer. Det är sånt som händer när man slutar skolan nämligen, man måste skaffa sig ett riktigt jobb och bli vuxen. Haha. På bägge intervjuerna har jag fått massor med bra feedback och framförallt har jag fått höra att jag verkar väldigt stabil och står med bägge fötterna på jorden. Idag har jag reflekterat lite över detta och kommit fram till att jag har nog utvecklats mer och mer åt det hållet det senaste halvåret. Jag förväntade mig att jag skulle vara ledsen mycket och kanske inte fungera riktigt som vanligt. Jag förväntade mig förändring. Men jag förväntade mig inte att jag skulle utvecklas så mycket själv. Jag känner mig säkrare i alla möjliga situationer och tror på mig själv på ett helt annat sätt nu. Jag har blivit mer stabil och mer självständig (det låter som om jag var världens barnunge tidigare) och omgivningen verkar lägga märke till det. Det är verkligen häftigt att känna en sån trygghet i mig själv och jag hoppas att alla andra också upplever en positiv förändring i den resa vi gjort.

Om en vecka är resan över för vår del och då blir det till att försöka återanpassa mig och sambon till ett liv tillsammans. Jag är helt säker på att även han har upplevt en förändring under de senaste månaderna och vi kommer med största sannolikhet att ha en utmaning framför oss i sommar men jag tänker njuta av varje minut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0