Morgonstund med dåligt väder

Det har gått några dagar sen sambon åkte tillbaka till öknen och nu verkar det som om sommaren verkligen kommit till Afghanistan. Är det inte knasigt egentligen, hur fort det kan gå? När vi här hemma fortfarande får hagel och snö. Riktigt jädra tråkigt aprilväder. Det är nästan så jag blir mer deppig såhär på vårkanten när vädret är dåligt eftersom jag inte förväntar mig det på samma sätt. Oktober och november är ju skitvädersmånader, det vet ju alla. Men april? Man glömmer fort...

Häromdagen fikade jag med en gräsänkevän och vi diskuterade allt mellan himmel och jord. Vi pratade om hur kort tid det är kvar nu och att det ska bli så skönt så skönt när våra soldater är hemma igen och vi kan återgå till något slags "normalt" liv igen. Hon sa att de under senaste leaven gnabbats rätt mycket och inte kommit överens för nu har de levt så olika liv så länge och är inte vana att störas av varandra. Jag upplevde att den här leaven var mindre konfliktfull (är det ett ord?) än den förra men jag måste erkänna att jag ändå under den sista helgen nästan lite längtade efter att han skulle åka igen så jag kunde komma tillbaka till mina rutiner och börja skriva klart uppsatsen. Det kändes fruktansvärt att känna så och jag skämdes men hon kände likadant och då kändes det genast lite lättare. Jag vet med 100% säkerhet att ingen av mina andra vänner skulle förstå den känslan. Självklart skulle jag hellre velat att han stannade kvar, att han inte behövde åka tillbaka. Men det handlade antagligen mest om att jag vet att det är en bit kvar och jag ville komma igång med den sista vändan så att det är över snabbare. Det är så skönt att kunna prata av sig med någon som vet, som går igenom samma sak. Om det är något jag vill förmedla till alla er som våndas nu och inte har långa biten kvar till de åker, se till att ha någon att prata om sånt här med. För mig är det jätteviktigt att känna att jag inte är ensam, att jag inte är den enda som känner eller tänker som jag gör. För ibland känner jag mig verkligen hemsk som tänker på ett visst sätt och då kan det vara en lättnad att veta att någon annan tänkt liknande tankar.

Nu tar jag helg. Kämpa på allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0